Moskovieten hadden handen vol met NOLIKO Maaseik

Woensdag 7 december 2016 om 20u30 Dinamo Moscow - NOLIKO Maaseik 3-1 (25-22 23-25 22-25 25-20) - scouting

NOLIKO Maaseik heeft de groepsfase van de Champions League ingezet met een 3-1 nederlaag op het veld van Dinamo Moskou. Toch mocht de rode garde met opgeheven hoofd het veld verlaten: vier sets lang hield ze gelijke tred met de reuzenploeg uit de Russische hoofdstad. Vooral verdedigend en met snel aanvalsspel dwongen ze een tegenstander met drie Olympische gouden medailles in de rangen, tot het uiterste.

Set 1: NOLIKO Maaseik miste zijn start absoluut niet. Martijn Colson peerde het eerste punt van de match op de lijn, tot 10-9 bleef Maaseik in het spoor van de reuzen uit Moskou. Een lepe opslag van Bruno en prima aanvalswerk van Jelte Maan deden van meer dromen, zeker toen Rob Bontje een eerste kill block plaatste voor 12-16.

De Moskovieten haalden hun zwaarste hamers boven en naderden tot 16-18, waarna Colson met een geslaagd blok weer voor drie punten bonus zorgde bij 16-19.

Maar de lokale pletwals was op gang gekomen en bij 19-19 viel alles te herdoen. Of toch niet, zo oordeelde vooral opposite Markin: 22-20.

Het kansje op Maaseikse setwinst was vervlogen, zeker toen Kamil Rychlicki kansloos op een huizenhoge muur stuitte: 25-22.

Set 2: Ook in set 2 liet NOLIKO Maaseik zich niet onbetuigd. Setter Skladany vond tweemaal Bontje in het midden, Jelte Maan trof raak met een ace en ook Bruno deed zijn duit in het zakje: 4-7.

Kamil Rychlicki, geviseerd door het Russische blok, begon stilaan te scoren en tot 11-14 hield NOLIKO Maaseik schitterend stand. Een onvermijdelijke tussenspurt bracht Dinamo gelijk bij 14-14, maar een superredding - met de hand op de vloer - van Jelte Maan leidde opnieuw naar 14-16.

Met een eerste punt van de ingekomen Anders Mol hield Maaseik die bonus vast tot 21-23. Jelte Maan forceerde twee setballen, Colson trof raak bij de tweede: 23-25.

Set 3 : De thuisploeg wist nu welk vlees ze in de kuip had en de oudgediende passeur Grankin bracht met Berezhko zijn meest ervaren kanon in stelling. Beiden waren er in 2007 en 2008 al bij toen Dinamo NOLIKO Maaseik twee jaar op rij met 3-0 wegveegde in Moskou. Maar na 7-4 klauwden een uitstekend verdedigende Santucci en de Noorse youngster Anders Mol terug: 9-9.

Tot 13-13 hield Noliko stand, tot Berezhko met twee aces uitpakte. Voor de tweede had hij wel de videocheck van hawkeye nodig: 16-13.

Nog gaf NOLIKO Maaseik zich niet gewonnen: na een ace van Bontje mikte Rychlicki de aanval voor 19-19 nipt out. Dat gaf nog een van hun mannetjesputtter, Bakun, de ruimte voor 22-19.

Nicolas Bruno redde nog een eerste setbal, maar bij de tweede strandde Maan in een drieblok: 25-22.

Set 4: Brano Skladany vond Colson nog een paar keer goed in het midden en Rob Bontje trakteerde Berezhko op een verrassend blok. Zo bleef NOLIKO Maaseik ook in de vierde set voorop tot 6-7. Een minder moment deed coach Castellani naar ene time-out grijpen bij 13-9.

Maar twee missertjes van de té zelfzekere thuisploeg bracht de bezoekers uit het kleine België weer in de race bij 14-13.

Alweer hielde de Russen het gevaar met een uitloper naar 18-14, dit keer weigerden Bruno en Mol zich over te geven: 19-18. Jammer genoeg kende Ostapenko succes met een paar keiharde opslagen op Bruno en zo moest Noliko uiteindelijk het hoofd buigen met 25-20.

NOLIKO Maaseik : Skladany, Bruno 12, Colson 11, Maan 16, Rychlicki 6, Bontje 8. Libero: Santucci. Kwamen in: Mol 7, Wolanski.

Print-vriendelijke versieStuur naar een vriendPDF versie

Powered by HostYou - Webbuilding & Design by ZuPP - Mastered by MVe/PMa - Engineering by Co-Ko - Copyright © 2021

Volleybalclub GREENYARD Maaseik

Sportlaan 10 - 3680 Maaseik